review Altijd ijs – Marleen Visser

Zoals ik gisteren al vertelde vandaag een review van het supermooie boek altijd ijs. Toen ik dit boek voor het eerst zag met al die mooie foto’s erin kon ik niet anders denken dan: dat boek moet ik gewoon hebben :) Al mijn hele leven ben ik echt een ijs liefhebber. Ik kan me nog een moment van lang geleden herinneren: ik stond midden in de winter buiten met handschoenen aan (zo koud was het) op mijn gemak van een hoorntje met softijs te genieten. Inmiddels heb ik mijn ijs gewoontes wat moeten aanpassen aangezien mijn buik niet blij werd van zuivel. Maar zoals het overzicht van gisteren al liet zien, eet ik er niet minder ijs door ;)

Dankzij dit boek Altijd ijs zit ik weer vol inspiratie om nieuwe smaakjes te gaan uittesten! Ik dacht dat ik alle ingrediënten om ijs van te maken al wel een keer had geproefd zoals banaan of ander fruit, kokosmelk en avocado. Maar Marleen heeft nog wat verrassingen in haar boek staan: zo heb ik nog nooit ijs gemaakt van cashewnoten, flespompoen of zoete aardappel, maar na het zien van de foto’s die bij die ijsjes horen kan ik niet wachten om ze te proeven!

In het boek vind je maar liefst 23 recepten voor elk seizoen, dit zijn er dus 92 totaal. Daarnaast vind je voorin het boek nog 7 basisrecepten voor roomijscustard, suiker of honingwater, yoghurtijs, kokosijs, avocado-ijs, cashewnotenijs en bananenijs. Dankzij deze basisrecepten kun je bij de schepijsrecepten makkelijk wisselen van soort ijs. Zo word de keuze in zuivelvrij ijs voor mij ineens heel groot!

Voor de gezonde variatie ijsjes heeft Marleen de benaming nicecreams en de ‘ondeugend lekkere ijsjes’ heten vicecreams. Door simpelweg de ingrediënten iets aan te passen kun je een vicecream omtoveren tot een nicecream of andersom. Naast enkele tips en trucs die handig zijn bij het maken van ijs draait dit boek vooral om de recepten en supermooie foto’s. Degene die mijn reviews wel vaker lezen zullen weten dat ik echt ontzettend dol ben op mooie foto’s en dit boek is er absoluut 1 die ook een mooi plekje krijgt in mijn boekenkast. Denk alleen niet dat hij er lang zal blijven staan,want naast dat ik zelf wat ijsjes wil uitproberen heeft mijn oudste zoon dit boek ook ontdekt. Onder goedkeurend gemompel bladert hij dan door het boek en af en toe roept hij mij erbij en vraagt dan kunnen we deze ook een keer maken? Je raad het al een echte ijs liefhebber in de dop :)

Hieronder nog enkele foto’s van het boek zodat je ze zelf ook kunt beoordelen. Wil je nog meer informatie over het boek of wil je hem gelijk bestellen? Klik dan hier.

Helado de horchata foto door: Marleen Visser

Kokosyoghurtijs met bramen foto door: Marleen Visser