Review de poepdokter

Vorige week vertelde ik al dat ik naar de boeklancering was geweest van de poepdokter. Daar kreeg ik het boek (wat ik had aangeschaft) mee. De volgende dag begon ik gelijk met lezen om het daarna binnen een week uit te lezen. Zoals ik al gewend was van haar blogs heeft Nienke Tode-Gottenbos (ook wel de groene vrouw genoemd) een hele prettige manier van schrijven.

Ten eerste is het boek een heel mooi boek: harde kaft, fijne lettertypes, leuke illustraties en ook nog mooie foto’s. De foto’s horen bij de 14 recepten die er in het boek te vinden zijn. Deze recepten zie ik zelf als een bonus, een mooie manier om te zien hoe lekker eten, dat goed voor je darmflora is, kan zijn.

Waar het boek vooral over gaat is hoe je spijsvertering werkt, wat je darmflora is en hoe je je darmflora zo gezond mogelijk krijgt en houd. Je word bijvoorbeeld wegwijs gemaakt in de wereld van de probiotica. Je leert met welke voeding je de bacteriën in je darmen gelukkig houdt en in het laatste hoofdstuk krijg je nog wat tips oftewel eerste hulp bij darmproblemen. Zoals je ziet heb ik heel beknopt omschreven waar het boek over gaat. Dit heb ik expres gedaan, omdat ik vind dat iedereen dit boek gewoon moet gaan lezen!! Mijn boek gaat ieder geval nu gelijk door naar mijn moeder. Wil jij het boek nu ook lezen dan hoop ik dat de tweede druk er snel aankomt, want zover ik begreep was de eerste druk al compleet uitverkocht. Dat zegt toch ook genoeg? Het boek is gewoon de must-have van dit jaar. Voor meer informatie of bestellen klik hier.

voorkant handtekeningmonkeyplatter poephouding