Review (h)eerlijk makkelijk

Het eerste boek van Gwyneth Paltrow (H)Eerlijk heb ik een hele tijd geleden voor mijn verjaardag gekregen. Hoewel het een mooi boek is heb ik er nog nooit wat uit klaar gemaakt. Dit nieuwe boek (H)Eerlijk makkelijk zal ik wel gaan gebruiken. De reden hiervoor is dat deze recepten veel praktischer zijn toe passen in het dagelijks leven. Vooral wanneer je kinderen hebt is de tijd die je hebt om een gezonde maaltijd klaar te maken best beperkt. Eind van de dag is iedereen een beetje moe van werk, school etc. en dan wil je eigenlijk het liefst gelijk eten.

Hoewel de recepten snel klaar te maken zijn hebben de schrijfsters altijd de smaak en kwaliteit bovenaan gezet. Dat merk je dan ook heel goed wanneer je ziet wat voor lekkere recepten erin staan. Wat denk je bijvoorbeeld van cashewroom, pissaladiere-socca, vispakketjes op 3 manieren of pho met kip en courgettenoedels?

Dit boek is een echt kookboek. Daar wil ik mee zeggen dat los van een korte inleiding en een lijst wat handig is voor in de voorraadkast er alleen een heleboel recepten in staan. Met een heleboel bedoel ik maar liefst 125! Enige jammere vind ik dat niet elk recept een foto heeft, want door foto’s word ik altijd verleid om het recept te gaan proberen.

De meeste recepten in het boek zijn glutenvrij en zuivelvrij wat heel fijn is want dan hoef ik zelf niks te veranderen aan een recept. De recepten zijn verdeeld over de hoofdstukken: het begin van de dag, onderweg, opkikkertjes, de snelle keuken, knusse avonden, zomeravonden, onverwachte gasten, lekker zoet en de basisrecepten. Achterin het boek vind je nog een register met alle recepten en op welke pagina je deze kunt vinden.

Het recept dat ik zelf het eerst heb gemaakt is de cashewroom! Hier had ik al eerder over gehoord en nu ik hem weer tegenkwam wilde ik het toch echt zelf eens proberen. Hieronder nog wat foto’s om een beter beeld te krijgen wat je in het boek aan recepten kunt vinden:

1 2 3 4 5 6 7voorkant