Review Eetpaleo in 7 stappen

Zoals je enige tijd geleden al kon lezen (zie hier) mocht ik aanwezig zijn bij de boeklancering van het nieuwste boek van Marinka Bil van Eetpaleo. Het nieuwe boek heet Eetpaleo in 7 stappen. Vandaag eindelijk een review van het boek zelf. Zoals je op een van de foto’s hieronder kunt zien heeft Marinka het boek voor me gesigneerd, superleuk!

Wat is het voor een boek?

Het is een megadik boek (bijna 500 pagina’s) geworden met heel veel informatie voor beginnende maar ook zeker voor de wat gevorderde paleo eters. Daarnaast staan er ook meer dan 160 recepten in het boek. Op wat basisgerechten na zijn dit nieuwe recepten. Als je de inhoudsopgave bekijkt krijg je al een goed beeld wat voor informatie in je het boek krijgt. De eerste 6 stappen bestaan namelijk uit hoe je Paleo in je eigen leven het beste en makkelijkste kan integreren. Je leert de basis van de Paleo leefstijl en deze naar je wens toe te passen. Je krijgt informatie over de hele leefstijl dus niet alleen je eetpatroon maar ook de rest van je levensstijl komt aan bod. Je krijgt handvaten aangereikt in de vorm van een voorraadlijst, een kruidengids, een lijst van groenten per seizoen en maaltijdplannen. Je leert waar je op moet letten in de supermarkt, hoe je producten het beste kunt bewaren, hoe je ingredienten uit een gerecht kunt vervangen en hoe je Paleo tijdens vakantie en etentjes kunt volhouden. De laatste stap is duik de keuken in. Hierin staan alle recepten geordend per cateregorie.

Wat vind ik fijn aan het boek?

Achterin het boek vind je een receptenindex met daarbij kleine foto’s van het gerecht,superhandig als je even snel op zoek bent naar dat ene recept. Daarnaast zit er een lintje in het boek zodat je het boek in 1 keer openslaat op de pagina waar je was gebleven. Zelf heb ik het lintje zitten bij het recept dat ik binnenkort wil maken. Zo kan ik het boek na het maken van mijn boodschappenlijstje even opbergen en het recept er daarna weer makkelijk bijpakken als ik de keuken induik. Verder is elk recept voorzien van een schitterende foto, mijn complimenten voor Marinka dat ze dit toch maar mooi zelf voor elkaar heeft gekregen. Daarnaast staan er ook flink wat overige foto’s in (gemaakt door Pim Horvers) die het geheel een persoonlijke touch geeft.
eetpaleo in 7 stappen

eetpaleo in 7 stappen 2

eetpaleo in 7 stappen 3Erg handig (en grappig) om te bepalen of iets Paleo is of niet is dit schema wat je in het boek vind:

eetpaleo in 7 stappen 4

Hieronder nog een impressie van enkele recepten die ik ondertussen heb uitgeprobeerd. Mijn versies waren erg lekker maar niet echt fotogeniek (eerlijk gezegd ik bedacht me elke keer pas dat ik een foto wilde nemen toen het bijna op was). Vooral de taco salade is een blijvertje zoveel smaak in een makkelijk te maken gerecht,ideaal!

eetpaleo in 7 stappen 5

eetpaleo in 7 stappen 6

eetpaleo in 7 stappen 7