Review: Traktaties

Wat past er nu beter in deze week vol met feesttaarten dan het nieuwste boek van Marinka Bil. Ditmaal heeft ze de recepten samen met haar moeder Addy Bil gemaakt. Hoewel paleo baksels niet echt paleo-proof zijn vonden ze beide dat het leven ook gevierd moet worden. De huidige maatschappij is nu eenmaal een andere omgeving dan hoe we in de oertijd leefden. Om mee te kunnen genieten van feestelijke traktaties zonder buikpijn, schuldgevoel of vermoeidheid achteraf hebben ze samen vele recepten verzonnen.

Het boek traktaties begint met informatie over de ingrediënten die in het boek worden gebruikt. Daarna komt het keukengerei, dat handig is om in huis te hebben, aan de beurt. Ook bevat het boek 2 conversietabellen. Een voor verschillende ovens en hun standen en de ander over de volume van verschillende maatlepels en cups. Hierna volgen de recepten, 113 om precies te zijn. Zoals alle boeken van Eetpaleo heeft elk recept een prachtige foto. Hierdoor zou je toch gelijk de keuken in willen duiken? Hieronder kun je elke foto’s zien om je een indruk te geven van het soort recepten wat je in het boek kunt vinden. Werkelijk allerlei soorten traktaties komen aan bod. Van basics zoals lemon curd tot verschillende hapjes voor een heuse high-tea. Van verschillende varianten ijs (ideaal voor een ijsliefhebber zoals ikzelf) tot feestelijk taarten zoals een pecanpie. Wil je wat voorproefjes zien van de recepten die je in het boek zult vinden? Wat denk je van deze:

Achterin het boek staat een receptenindex met kleine foto’s zo kun je gauw het recept vinden waar je naar op zoek bent. Verder heeft het boek een harde kaft en een leeslintje, beide vind ik erg fijn bij een kookboek. Enige minpuntje vind ik dat er niet de handige icoontjes bij de recepten staan. Vooral nu ik (hopelijk) tijdelijk eivrij eet was dat wel makkelijk geweest.

Klik hier om het boek te bestellen of om er meer informatie over te lezen.

inhoud54321

Bewaren