Review: Easy Peasy Lunchbox

Easy Peasy Lunchbox is alweer het derde boek in de Easy Peasy serie. Claire van den Heuvel en Vera van Haren laten met dit boek zien dat gezonde lunchtrommels voor je kinderen niet moeilijk hoeven te zijn.

Bij ons thuis geven we alleen tussendoortjes mee naar school. Tijdens drukke weken vervallen we dan algauw in het meegeven van een banaan of appel. Weinig variatie en geen evenwichtige maaltijd. Bij een evenwichtige maaltijd is de verhouding tussen koolhydraten, eiwitten en vetten namelijk goed in balans. Dit kun je toepassen op de grote maaltijden, maar wanneer je dit ook in je achterhoofd houdt bij tussendoortjes zelf je merken dat je langer verzadigt zult blijven.

Tussen de middag eten de kinderen thuis. Doordat dit wel altijd een gehaast is vanwege de korte tijd die we hebben zet ik vaak het eten al klaar. Zo komt dit boek als inspiratie als geroepen, een goed verjaardagscadeautje :). Als drukke moeder is het fijn om af en toe even niet na te denken over lekkere combinaties. Het boek is trouwens niet Paleo en wij eten eigenlijk vrijwel helemaal graanvrij en zuivelvrij, maar zelf heb ik daar weinig problemen mee om hier en daar wat aan te passen.

Wat kun je van het boek verwachten?

Het boek begint met wat basis informatie over hoe je een gezonde lunchtrommel samenstelt. Verder vind je wat tips over de juiste tools die je kan gebruiken om de lunch of tussendoortjes in mee te nemen. Hierna komen de recepten/ideeën voor 15 10-uurtjes (tussendoortjes) en 40 verschillende lunchboxen. Achterin vind je als laatst nog wat tips voor het vullen van de drinkbekers. Alle maaltijden zijn goed in evenwicht, zo bestaan de 10-uurtjes niet alleen uit fruit,maar word dit bijvoorbeeld gecombineerd met nootjes, zelfgemaakte (paleo) eierkoek of yoghurt. Daarnaast ook nog hartige opties en variaties met groenten.Hieronder nog wat foto’s zodat je zelf ook een idee krijgt wat er in het boek te vinden is.inhoud26achterkant

Zelf heb ik als eerst een paleo versie van de frozen yoghurt bites gemaakt. Ik zag al meerdere keren frozen yoghurt bites voorbij komen op Pinterest dat ik het nu wel een keer wilde proberen. Binnenkort zal ik mijn variant delen!4 voorkant

Bewaren

Bewaren