Review 100% puur

Een paar weken geleden ontving ik het boek 100% Puur van Dayenne Bos. Dayenne is een natuurvoedingsadviseuze en daarnaast orthomoleculaire voedings- en suppletietherapeut. Ze heeft een eigen blog dayennefoodblog.com waar regelmatig nieuwe recepten verschijnen. Met haar boek 100% puur hoopt ze mensen meer bewust te maken van wat voeding met het lichaam en je gezondheid kan doen. In het eerste deel van het boek geeft Dayenne uitleg over eiwitten, koolhydraten en vetten en in welke vorm je deze het best kunt gebruiken. Ook geeft ze tips hoe je je voedingspatroon kan aanpassen naar een gezond voedingspatroon. Daarnaast krijg je een handig overzicht van basisingrediënten die je nodig hebt om de meeste recepten in het boek te maken. Het tweede deel bevat ruim 100 recepten die vrij zijn van gluten, zuivel en geraffineerde suiker.

Doordat ik zelf een opleiding voedingsleer en orthomoleculaire voeding heb gevolgd was de informatie voor mij niet nieuw. Wanneer je deze kennis echter niet hebt leer je door het boek over de verschillende voedingstoffen waardoor je daarna bewuste keuzes kan maken over je voedingspatroon.

De recepten in het boek zijn opgedeeld in ontbijt, lunch soep & salades, diner, taart cake & koekjes en desserts & chocolade. Leuk detail Dayenne heeft zelf alle fotografie voor het boek gedaan. Ook gebruikt ze een aantal producten die ik zelf eigenlijk niet gebruik blijven er genoeg recepten over die ik wil uitproberen. Zoals je op de foto hieronder ziet kon ik moeilijk kiezen welk recept ik als eerste ging maken!100 puur 1

Het boek heeft een hardcover waardoor het goed open blijft liggen op de pagina die je leest terwijl het boek zelf netjes blijft. Wat verder fijn is dat je de recepten achterin op alfabet en voorin op soort gerecht kan opzoeken. Doordat Dayennne ook een aantal foto’s van haar kinderen en hun vriendjes heeft gebruikt krijgt het boek een fijne persoonlijke touch.

Wat ik wel jammer vind is dat niet elk recept een foto heeft, maar waarschijnlijk is dit gedaan omdat het boek anders veel te dik zou worden.

100 puur 2 100 puur 3 100 puur 4 100 puur 5

Disclaimer: dit boek heb ik toegestuurd gekregen om te reviewen, maar ik ben er oprecht enthousiast over, anders zou ik het hier niet delen.