Review: De kracht van slim trainen

Enige tijd geleden kreeg ik dit boek in de brievenbus. Het duurde even voor ik mijn review geschreven had, want er staat echt lekker veel informatie in het boek. Dat wilde ik natuurlijk wel goed lezen. Als single mama van 3 kleine kinderen is even rustig een boek lezen best een uitdaging. Diezelfde uitdaging geld voor het sporten en daar komt dit boek nu heel handig bij van pas. Slim trainen waardoor ik in minder tijd meer resultaat behaal, wie wil dat nou niet.

Over de auteur

Het boek is geschreven door Joeri Zwart, ondernemer en personal trainer. Hij is gespecialiseerd in fit en gezond ouder worden. Hij heeft zich flink verdiept in training en de effecten hiervan op het lichaam. Zijn manier van begeleiden is grotendeels gebaseerd op HIT (High Intensity Training)

Over het boek

Het boek is een fijn naslagwerk voor iedereen die meer over trainen wil weten. En dan vooral hoe je dit op een veilige manier doet. Tijdens een training beschadig je je spieren een klein beetje en het is dan juist belangrijk dat je voldoende rust neemt om ze uiteindelijk sterker eruit te laten komen. In het eerste hoofdstuk lees je meer over wat Joeri Zwart bedoelt met slim trainen. In de hoofdstukken die volgen lees je onder andere wat je kunt leren van jouw genetische aanleg, hoe je veilig traint, op welke manier je effectief je conditie verbetert en hoe je nu je eigen schema maakt.

Daarnaast geeft Joeri vuistregels voor goede voeding, vertelt hij over de juist mindset en behandelt hij de ‘beste’oefeningen. Dit laatste zet ik tussen aanhalingstekens, want zoals je ook in het boek kunt lezen:

De beste oefeningen om zo fit mogelijk te worden bestaan niet. Want welk effect een oefening op iemand heeft, verschilt per persoon. Wat een oefening goed maakt is onder andere afhankelijk van de mate waarin die aansluit op de gewrichten. Ook een uitgebalanceerde belasting van de spieren over de hele beweging is belangrijk. En vooral: hoe goed je een oefening uitvoert.

Kortom een boek boordevol interessante informatie die je zeker moet lezen als je graag traint. Wil je meer informatie over het boek of het boek bestellen klik dan hier.

IMG_5897