review in balans met Schüsslerzouten

Een hele tijd terug hoorde ik via Ilona die ook voor VoedZo schrijft over celzouten. Het klonk heel interessant vandaar dat ik er een boek over ben gaan lezen. Wanneer je ook meer wilt weten over celzouten dan kan ik dit boek echt aanraden!

Het boek is geschreven door Margit Müller-Frahling. Dankzij een schoonheidsspecialiste kwam ze in aanraking met de celzouten en dit was het beste wat haar was overkomen. Ze was in die tijd fysiek en psychisch zwaar uitgeput en leed aan pijnen waarbij de zwaarste pijnstillers niet hielpen. Ondanks vele onderzoeken konden de artsen niks vinden en hierdoor begon ze aan zichzelf te twijfelen wat weer leidde naar paniekaanvallen.
Nadat ze celzout nummer 7 Magnesium Phosphoricum uitprobeerde veranderde haar leven, want dankzij het celzout bleven haar pijnen weg. Dit zorgde ervoor dat ze alles wilde weten over de celzouten en hun werking. Ze las zich in en volgde diverse seminars. Vervolgens volgde ze diverse opleidingen zodat ze zelf ook met de celzouten kon werken. Uiteindelijk heeft ze al haar kennis gebruikt om dit boek te schrijven.

Het boek bestaat uit 3 delen. Het eerste deel vertelt meer over wat celzouten zijn en wat hun werking in het lichaam is. Wanneer je in balans bent zul je behoefte hebben aan alle celzouten in een kleine hoeveelheid. Raak je uit balans kun je een groot tekort krijgen aan 1 of meerdere celzouten. Dit uit zich ook in bepaalde uiterlijke kenmerken en wanneer je goed bent in de gezichtsanalyse kun je er snel achter komen welke celzouten je nodig hebt.

Deel 2 gaat dieper in op elk celzout apart. Het beschrijft de functie van het celzout, waaruit blijkt dat er behoefte is aan dit celzout en hoe je je lichaam kunt voorzien van genoeg van dit celzout. Naast de 12 belangrijkste celzouten worden hier ook de 15 aanvullende middelen besproken. Verder lees je in dit deel de praktische toepassing van de celzouten: waar kun je ze kopen, hoe kun je ze innemen en hoe weet je de juiste dosering.

Deel 3 bestaat uit een alfabetische lijst vol met klachten en de remedies hiervoor. Oftewel welke celzouten in welke hoeveelheden hiervoor gebruikt kunnen worden.

schusslerzouten

Bewaren