Review Eetpaleo Slowcooker

Wederom een boek van Marinka van Eetpaleo! Deze keer is het de beurt aan het slowcooker-boek. Wie de boeken van Marinka kent weet (zie hier mijn andere reviews) weet hoe ongelofelijk mooie foto’s ze van haar gerechten maakt. Daarnaast is ze ook ontzettend goed in het verzinnen van de meest smakelijke en vaak ook bijzondere combinaties. Zelf vind ik het dan ook een feestje om alleen al door haar mooie boeken te bladeren en eruit koken is zowaar nog leuker!

Op dit moment ben ik zelf nog niet in het bezit van een slowcooker, maar na het lezen van dit boek ben ik er van overtuigd dat ik er snel 1 wil gaan aanschaffen! Met ons drukke gezin van 5 personen kunnen we wel wat extra hulp gebruiken om ons gezonde eetpatroon vol te houden. Mijn oudste heeft bijvoorbeeld zwemlestijden die niet echt handig gepland zijn. Woensdag is hij rond 17:15 klaar en dat geeft me nog maar net genoeg tijd om iets op tafel te toveren voordat de kinderen te moe zijn om te eten. Ik weet niet hoe het bij jullie thuis gaat, maar hier in huis is snel koken met vermoeide kinderen niet echt ideaal. Meestal hangt er wel 1 van de 3 tegen me aan tijdens het koken, dat moet toch anders kunnen.

Zie daar het slowcooker-boek van Marinka van Eetpaleo. Boordevol inspiratie om voorlopig veel verschillende recepten te gaan maken. In de ochtend of middag stop je alle benodigde ingrediënten in de slowcooker en verder doet het apparaat zijn werk. Doordat je de temperatuur kunt instellen en het vocht rond blijft cirkelen hoef je niet bang te zijn voor aanbranden. Kies/heb je ook nog een slowcooker met timer functie kun je hem zelfs aan en uitzetten wanneer je niet in de buurt bent. Al met al klinkt dat toch als een apparaat wat ieder druk gezin gewoon standaard in huis moet hebben!

Na het lezen van het slowcooker-boek ben ik er achter gekomen wat voor heerlijks er allemaal mogelijk is. Zelfs zoete zaken zoals een brownie kun je er in maken. Het boek begint met allerlei tips over de slowcooker, hoe je de meest voedzame bouillon maakt, een handige lijst met kooktijden van verschillende ingrediënten en hoe je het beste restjes kunt opwarmen. Daarna volgen 64 recepten, verdeelt in verschillende hoofdstukken (zie de foto van de inhoudsopgave). Een heleboel recepten zijn A.I.P. OK erg handig wanneer je het auto-immuun protocol volgt. Verder genoeg ei of notenvrije recepten. Door middel van duidelijke icoontjes kun je dit gelijk bij de recepten terugzien. Achterin het boek staat een handige receptenindex met kleine foto’s erbij zodat je makkelijk een recept terugvind. Hieronder een aantal foto’s zodat je zelf ook kunt zien wat voor heerlijke recepten er in het boek staan.
inhoudsopgaveiconen

Sri Lankaanse Lamscurry

Sri Lankaanse Lamscurry foto gemaakt door Marinka Bil

Gehaktbrood

Gehaktbrood foto gemaakt door Marinka Bil

Mexicaanse Taco's met draadjesvlees

Mexicaanse Taco’s met draadjesvlees foto gemaakt door Marinka Bil

Slowcooker Brownies

Slowcooker Brownies foto gemaakt door Marinka Bil

Vietnamese Pho

Vietnamese Pho foto gemaakt door Marinka Bil

Gelukkig ben ik wel in het bezit van een mooie stoofpan en daardoor hoef ik voor sommige recepten niet te wachten tot ik genoeg gespaard heb, een aantal kun je namelijk ook in een stoofpan maken. Je moet er dan alleen wel tijd voor hebben om het goed in de gaten te houden. Je kunt hem bijvoorbeeld niet aanlaten wanneer je weggaat en hierdoor gebruik ik een stoofpan alleen in het weekend wanneer we niet weghoeven.

Ben je zelf nu ook nieuwsgierig naar een slowcooker, maar heb je echt geen idee wat de verschillende soorten zijn? Marinka heeft een heel duidelijk overzicht gemaakt van hoe je nu moet kiezen welke slowcooker bij jou past. Eindelijk een slowcooker in huis of heb je er al 1 maar ben je nog wat inspiratieloos? Klik hier om het boek te bestellen of meer informatie erover te lezen.
Eetpaleo Slowcooker

Bewaren

Bewaren